صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۴۵۰۹۹

دست برتر مقاومت

پایگاه بصیرت / رضا قارزی
در بین نظریات مطرح روابط بین‌الملل غربی‌ها در کنار رهیافت‌های به گل نشسته خود شاهد قدرت‌گیری نظریه معروف «مقاومت فعال» امام خامنه‌ای در دنیا در سال‌های اخیر هستند. راه‌گشای آینده مقاومت دست برتر بر رژیم صهیونیستی با قدرت فزاینده به مدد الهی خواهد بود. نگاه دقیق به تحولات کنونی منطقه نشانه‌های بازی دو سرباخت جریان آمریکایی، انگلیسی، صهیونیستی و عربی وابسته را در پیش‌بینی‌ها آشکار می‌کند: 
 
محصور قدرت مقاومت 
با وجود محاصره کاملِ هوایی، دریایی و زمینی، رزمندگان یمنی به تجهیزات پیشرفته‌ای دست یافته‌اند که می‌تواند معادله جنگ در یمن را تغییر دهد. قدرت موشکی و پهپادی انصارالله که البته آزمایش خود را پس داده است، بن‌سلمان را در شرایطی قرار داده که مجبور است عاقلانه فکر کند.
 کما اینکه، در سایه این پیشرفتِ چشمگیر تجهیزات و اعتقادات راسخ آخرالزمانی یمنی‌ها، رهبران سعودی به این باور رسیده‌اند که دیگر نمی‌توانند یمن را تحت سلطه خود قرار دهند. بر این اساس و به نقل از روزنامه «الاخبار» لبنان، ولی‌عهد سعودی ضمن موافقت با شروط چهارگانه دولت نجات ملی یمن عنوان کرده است: «یمن مال شما، ولی برای ما تضمین امنیتی مبنی بر عدم عملیات و حمله بدهید.»
 این شروط عبارتند از: لغو محاصره یمن، مداخله نکردن در امور داخلی این کشور، پرداخت غرامت و خروج از یمن. 
 
اعتراف آیزاک هرتزوگ 
«ما در چنگال یک اختلاف نظر عمیق هستیم که ما را از هم می‌پاشد. این درگیری عمیقاً مرا نگران می‌کند، همان‌طور که بسیاری دیگر را نیز نگران كرده است و ادامه شرایط منجر به چندپارگی تل‌آویو خواهد شد.» 
 
فاش شدن راز ۱۱ سپتامبر 
«ژنرال وسلی کلارک» رئیس سابق ستاد ارتش آمریکا و فرمانده سابق ناتو در سال ۲۰۰۷ با صراحت اعلام کرد: 
«حادثه ۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای ویران کردن لبنان، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود.» این ژنرال کهنه کار آمریکا ادامه داد: «تمام هفت کشور به غیر ایران با جنگ نابود شدند؛ ولی به دلیل قدرت نظامی ایران، استراتژی به نابودی نرم تغییر کرد.»‏ او همچنین گفت: «تحریم‌ها دو هدف دارند. یا ایران دچار آشوب می‌شود که پروژه سوریه و جنگ داخلی اجرا می‌شود یا ایران تسلیم مذاکره می‌شود که پروژه عراق و لیبی و خلع سلاح و حمله نظامی اجرا می‌شود. ایران راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی ندارد یا پیروز می‌شود و ابرقدرت می‌شود یا شکست می‌خورد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات